اخبار استان

استاندار بوشهر ازافزایش حجم تبادلات تجاری بین بوشهر وقطر دریکسال اخیر خبرداد
کد خبر : 314
انتشار : 23 - شهریور - 1402

استاندار بوشهر ازافزایش حجم تبادلات تجاری بین بوشهر وقطر دریکسال اخیر خبرداد

به گزارش نگین جم ونقل از  روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با سفیر قطر در ایران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف است و بویژه در حوزه بازرگانی و تجارت، اقدامات موثری انجام شده است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری بین بوشهر و قطر رشد محسوسی داشته و با تمهیدات اندیشیده شده، شاهد بهبود وضعیت نیز خواهیم بود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: سفیر ایران در قطر، پیگیری موثری برای رونق تجارت بین بنادر استان بوشهر با بنادر قطر بویژه بندر الرویس انجام داده و اکنون بندر دیر به قطب صادرات به قطر تبدیل شده است.

محمدی زاده خواستار تسهیل شرایط صادرات به قطر شد و گفت: اتاق مشترک ایران و قطر در این مسیر نقش موثری ایفا می کند.

وی یادآور شد: توسعه زیرساخت های بندری در استان بوشهر به منظور پهلوگیری کشتی های بزرگ تجاری در دستور کار قرار دارد. 

علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر نیز در این نشست اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار نزدیک است و در حوزه اقتصادی و بازرگانی نیز مبادلات دو کشور در حد مطلوبی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف در قطر، فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان بوشهری است تا بطور رایگان در این نمایشگاه ها مشارکت کنند.

سفیر قطر در ایران خاطر نشان کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و قطر، آذر ماه سال جاری در شیراز برپا می شود که امیدواریم استان بوشهر استفاده لازم را از این موقعیت ببرد.

صالح آبادی ظرفیت صادراتی قطر را ۱۵۰ میلیارد دلار برشمرد و گفت: سرانه قطر به صورت اسمی ۱۲۰ هزار دلار بوده ولی در واقع ۷۰۰ هزار دلار است چرا که از ۳ میلیون جمعیت این کشور، تنها ۵۰۰ هزار نفر قطری هستند

 

خبرنگار: ملیکاغفاری 

سردبیر: زینب معین زاده 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :