اخبار استان

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در استان های جنوبی
کد خبر : 250
انتشار : 31 - مرداد - 1402

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی در استان های جنوبی

سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، در نشست خبری با اصحاب رسانه به نمایندگی از کمیته اجرایی شورای راهبردی، اعلام کرد: در بازه زمانی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱، مبلغ ۲۳۸ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هزینه شده است

با تصویب دولت و فشار بر شرکت‌ها، در سال جاری نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات شورای راهبردی به شرکت‌های پتروشیمی اختصاص خواهد یافت. این مبلغ شامل ۱۵۰ میلیارد تومان تعهدات سال قبل و ۳۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید است که با هماهنگی فرمانداران و مجموعه استانی تعریف شده و براساس ۴ فرماندار شهرستان های جنوبی، تفاهم‌نامه‌های مبادله خواهد شد. این اقدام منجر به توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های منطقه خواهد شد.

علاوه بر این، تصمیم گیری در مورد تخصیص مجموعه اعتبارات حوزه مسؤلیت‌های اجتماعی در یک کمیته صورت می‌پذیرد. این کمیته با در نظر گرفتن الویت‌های استانی و شهرستانی، با هماهنگی کادر اجرایی و برنامه ریزی متخصصان و با همکاری استاندار و فرمانداران در تعیین این الویت‌ها نقش عمده‌ای را خواهند داشت.

۱۲۳۰ جوان بومی منطقه پارس جنوبی در شرکت‌ها و مشاغل مستمر اشتغال یافتند

طبق گفته اسدی با تلاش‌های صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه پارس جنوبی، تا آخر تیرماه ۱۴۰۲، تعداد ۱۲۳۰ نفر از جوانان بومی در شرکت‌ها و مشاغل مستمر استخدام شده‌اند. از این تعداد، ۷۰۲ نفر در پارس ۱ و ۵۲۸ نفر در پارس ۲ مشغول به کار شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۰ نفر بچه‌های عسلویه هستند.

همچنین، دو آزمون برای استخدام نیز برگزار شده است. آزمون‌های شرکت‌های کیمیا و باختر و پتروشیمی صدف که برگزار می گردد و همچنین آزمون مجتمع گاز پارس جنوبی با حدود ۱۰۰۰ نفر به ترتیب برگزار خواهند شد. آزمون مجتمع گاز پارس جنوبی توسط دانشگاه خلیج فارس در اواخر شهریور یا نهایتاً اوایل مهرماه برگزار خواهد شد و محدود به سطح استان بوشهر خواهد بود. این آزمون ابتدا به خاطر ناهماهنگی صورت گرفته که قرار شده بود توسط دانشگاه امیرکبیر برگزار شود، اما پس از لغو آن توسط مدیر عامل منطقه، برگزاری آن توسط دانشگاه خلیج فارس تعیین شد.

اسدی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با فنی حرفه‌ای استان منعقد شده است، جوانان بومی با یادگیری مهارت‌ها و تسلط بر آنها، تضمین شغل در استان را خواهند داشت.

این اقدام برای ایجاد اشتغال پایدار برای بومیان منطقه بسیار حائز اهمیت است

اجرای ۷۰۹ پروژه با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر تاکید مدیرعامل ارشد سازمان منطقه ویژه

مدیرعامل ارشد سازمان منطقه ویژه در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، در استان بوشهر ۷۰۹ پروژه با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان توسط مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت در حال اجرا است. تا به حال ۴۵۸ میلیارد تومان هزینه شده و کار پرداخت شده است و همچنین ۸۶۲ میلیارد تومان نیز در دست اقدام می‌باشد.

همچنین، در سال ۱۴۰۱ نیز به طور کلی ۱۵۹ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هزینه شده است.

در ارتباط با مصوبه سفر استانی ریاست محترم جمهور، این مصوبه به طور کلی به ارزش ۶۳۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :