اخبار استان

تهدید به هدر رفتن آب واحد‌های ذخیره‌سازی در شهرستان جم: نیاز به واکنش فوری از سوی مسئولین محلی
کد خبر : 357
انتشار : 04 - آذر - 1402

تهدید به هدر رفتن آب واحد‌های ذخیره‌سازی در شهرستان جم: نیاز به واکنش فوری از سوی مسئولین محلی

شهرستان جم  یکی از محدود شهرستان های استان بوشهر بوده و برای تامین آب مورد نیاز مردم چند ده روستا و بخش های مرکزی با مشکلات فراوان و تلاش های شبانه روزی برای تامین  اصلی ترین نیاز زندگی مردم و در دسترس قرار دادن این مایه حیاتی برای هزاران خانواده بخصوص در فصل تابستان و با مشقت های زیاد سعی دارند کمترین مشکلی برای مردم شهرستان جم بوجود آید. 

ولی متاسفانه در چند روز گذشته خبر نگران کننده ای ذهن مردم را به خود مشغول کرده و با تماس های زیاد شهروندان با مدیریت آب شهرستان جم و رسانه حاضر به هرگونه همکاری جهت مراقبت از مخازن ذخیره آب روستا های جم شدند.

اما خبر نگران کننده چه بود؟
هفته ی قبل یکی از رسانه های شهرستان خبری مبنی بر هدر رفتن آب شبکه ی روستاهای شهرستان را اطلاع رسانی کرده و مدیریت آب شهرستان جم را مورد خطاب قرار می دهد و با پیگیری های مدیریت آب شهرستان جم مهندس پرهیزکار در اسرع وقت مشخص می شود متاسفانه قصد افراد یا فردی سود جو و با نیت زیر سوال بردن این اداره پرتلاش شیر زیر مخزن آب روستای حسین آباد جم را باز کرده و به سمت رودخانه هدایت می شود و این کار ناشایست توسط شخص یا اشخاصی مورد خشم اهالی روستا و دیگر مردم می شود.

سوال اینجاست خوشبختانه هر اداره برای گزارش چنین مواردی تلفن هایی در اختیار مردم قرارداده برای بروز  چنین اتفاقات و این رسانه طبق وظیفه شهروندی اول باید با اتفاقات اداره آب و مدیریت تماس گرفته برای شناخت و رفع این مشکل نه اینکه از هدر رفتن آب به سمت رودخانه فیلم برداری  کرده و در فضای مجازی قرار دهد که این مورد نشان دهنده تعمدی بودن این کار غیر اخلاقی و به مخاطره انداختن سلامت جامعه می باشد .
در اینجا لازم می دانم جهت جلوگیری از مشکلات بیشتر و به خطر افتادن سلامت مردم از دستگاه های امنیتی شهرستان جم اداره محترم اطلاعات، فرماندهی محترم  نیروی انتظامی. اطلاعات محترم  سپاه پاسداران و فرماندار محترم به عنوان ریاست شورای تامین تقاضا داریم نسبت به این موضوع ورود نمایند تا آرامش، امنیت و سلامت مردم برقرار بماند .

تحلیلی جامع به قلم احمد نوروزی فعال اجتماعی  وخبرنگار جنوب استان بوشهر.

 
نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :