اخبار استان

تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان دیلم برگزار گردید
کد خبر : 344
انتشار : 04 - آبان - 1402

تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان دیلم برگزار گردید

 

در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و مسئولان اجرایی و اداری شهرستان دیلم رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید این شهرستان معرفی شدند.

مهدی مهرانگیز صبح پنجشنبه در آئین معرفی رئیس دادگاه و دادستان شهرستان دیلم اظهار داشت: امنیت نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان این نعمت ارزشمند باشیم.

وی با بیان اینکه عدم امنیت دیگر امور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، افزود: امنیت و سلامت دو مؤلفه مهم جامعه است که دادستان‌ها و مسئولان دادگاه‌ها باید نسبت به احیا حقوق عامه اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در یک‌سال گذشته نسبت به رسیدگی پرونده‌های قضائی استان بوشهر اقدامات مهمی انجام شده و ۱۴ هزار پرونده مسن و قدیمی تعیین تکلیف شد.

مهرانگیز توجه به حقوق عامه را یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: در این راستا در یک سال گذشته اقدامات مهمی در احیا حقوق عامه شده است.

 

حمایت از حقوق عامه

وی با بیان اینکه دادستان‌ها و مسئولان دادگاه‌های استان بوشهر موظف هستند در همه زمینه‌ها که حقوق مردم تضییع شد وارد عمل شوند، گفت: مسائلی که امنیت روانی جامعه را به هم می‌زند دستگاه قضا ورود می‌کند و احیای حقوق عامه در دستور کار دادستان‌ها و مسئولان دادگاه شهرستان‌های استان بوشهر قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه رئیس دادگاه و دادستان باید از همه امور شهرستان محل خدمت مطلع باشد، تصریح کرد: هر جا بخواهد در حق مردم ظلم روا و حقوق آنان پایمال شود رئیس دادگاه و دادستان حتماً باید ورود کند.

مهرانگیز، جایگاه دادستان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: دادستان کسی است که باید شب‌ها بیدار بماند تا مردم در آرامش بخوابند.

در این آئین، امینی به عنوان رئیس دادگستری و حسینی به عنوان دادستان شهرستان دیلم معرفی شد.

 

 

سردبیر:زینب معین زاده 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :