اخبار استان

دکتر جمالی از کنگانی ها
کد خبر : 371
انتشار : 17 - اردیبهشت - 1403

دکتر جمالی از کنگانی ها

 پیام خداحافظی دکتر جمالی از مردم کنگان به شرح ذیل است:

 سلام و درودی به ادب و مهر خدمت شهروندان عزیز کنگانی؛ هفدهم اردیبهشت ماه بعد از حدود ۸۰ ماه و سپری نمودن روزهای خوب و خاطره انگیز ، ماموریت اینجانب در شهر کنگان به پایان رسید.

برخود لازم دیدم به پاس همه همکاری ها و سعه صدر از شما مردم خوب و مهربان تشکر و قدر دانی و طلب بخشش نمایم .

بیستم شهریور ماه سال ۱۳۹۶ کارم را در کنگان بعنوان شهردار شروع نمودم و در این ۸۰ ماه اندیشه ای غیر از عمران و ابادی و توسعه شهری نداشتم . بر خود لازم می دانم در پایان کار، خلاصه ای از کارهای انجام شده و روند امور را خدمت مردم شریف بصورت فشرده گزارش نمایم :

۱. اولین اقدام ، تمرکز بر نیروی انسانی شهرداری و شناسایی نیروهای مستعد و پاکدست و کادر سازی ، جهت اجرای مأموریت های مختلف شهرداری که عمدتا تخصصی ست، بود . این بدنه چابک و تخصصی اکنون نیز در شهرداری های استان الگوست .

۲. استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک ؛ استقرار شهرداری الکترونیک و استفاده مناسب از ابزارها و تجهیزات فناوری و پرهیز از کار دستی در سالهای اولیه اتفاق افتاد و به مرور این فعالیت ها توسعه یافت . در سالهای بعد در نقاط مختلف شهر دوربین های پایش تصویری بر پا شد و بخش های مختلف شهر ، از ساختمان شهرداری رصد می شد . امروز یکی از شهرداری های کارآمد در این خصوص هستیم .

۳- بهبود عبور و مرور و اصلاحات هندسی در همه مناطق شهری بخصوص معابر اصلی با طراحی های مطلوب و بعضا میدان های جدید شهری که علاوه بر تضمین روان بودن و امنیت عبور و مرور ، بعنوان نشانه و   نمادهای شهری نیز صورت می گیرد .

۴-شهر کنگان یکی از مهاجر پذیر ترین شهرهای کشور است ؛ لذا توسعه کالبد شهر و عمدتا توسعه افقی و هم عمودی اجتناب ناپذیر است . احداث بلوارها و خیابان های جدید جهت اتصال این مراکز جمعیتی و محلات تازه تاسیس ، با طراحی مطلوب و رعایت استاندارد های ترافیکی یکی از رسالت شهرداری در این سالها بود . احداث دهها پل بزرگ و کوچک طی این سالها ، اراده شهرداری جهت توسعه معابر شهری را اثبات می نماید .

 ۵-توسعه فضای سبز به سبب آلودگی هوا ، افزایش سرانه های مطلوب و استاندارد این کاربری و ارتقا کیفیت محیط شهری هموار در دستور کار بود  و در همین راستا افتتاح بیش از بیست پارک محله ای در محلات مختلف شهر ، دهکده گردشکری کنگان ، پارک چشمه بی بی حبش ، پارک های خطی ، نوسازی پارک های قدیمی شهر … در همین راستا صورت گرفت .

 ۶- نشانه و اِلمان های شهری ، از جمله بناهای مهم در طراحی معماری و طراحی شهری محسوب می شود . به نحوی که گاه حتی از خود شهر ، پر اهمیت تر جلوه می نمایند ، چرا که بیانگر هویت ، شخصیت و عصاره شهر ، در یک ساختار نمایان هستند . در این راستا نشانه های شهری مانند برج بادگیر و ساعت در میدان شهید بهشتی ، فانوس دریایی میدان کوزه گری ، میدان سکان و نصب دهها تندیس در محلات و معابر شهری را می توان مثال زد   که علاوه بر زیبایی فضای شهری ، هر کدام نشانه شهری هم محسوب می شوند .

۶ – نوسازی اتش نشانی نیز در جهت تضمین امنیت و ارتقا ایمنی شهر صورت پذیرفت . خرید ماشین الات جدید ، افزایش پرسنل اتش نشانی ، خرید تجهیزات جدید و به روز ، افتتاح ایستگاه شماره ٢ ، تملک أراضی و پیش بینی اعتبار برای ایستگاه سوم و … از ان جمله بود .

  ٧- کوچه های خاکی شهر را می توان یکی از مهمترین معضلات شهر بدانیم . سعی نمودیم در مدت زمان کوتاهی این عقب ماندگی را جبران نماییم . کارگاه های متعددی از تولید سنگ جدول را هم در شهرستان و هم خارج ازشهرستان بکار گرفتیم و همزمان در نقاط مختلف شهر ، ساماندهی معابر را دنبال نمودیم . ساماندهی کوچه های خاکی و آسفالت معابر ، یکی از بالاترین حجم عملیات شهرداری بود  و در بعضی سالها به مساحت ٢٠٠ هزار متر مربع در سال رسید . منابع محدود مالی و صرفه جویی در هزینه ها، همزمان ساماندهی درامدهای شهرداری و بکار گیری پرسنل زحمتکش باعث شد این حجم کار با قیمتی بسیار ارزان دنبال شود و ما قادر شویم محدوده کارگاههایمان را در تعداد بیشتری از معابر گسترش دهیم . أین عملیات با توجه به توسعه روزافزون افقی شهر، بطور مداوم باید دنبال گردد .

٨ – پرونده های حقوقی شهرداری نیز پیگیریها و حساسیت های فراوان داشت و جهت عدم تضییع حقوق مان از آنها غافل نبودیم . همچنین حل و فصل موارد اختلافی با سایر دستگاهها و ادارات همواره مد نظر بود .

در پایان لازم می بینم تشکر نمایم از همه عزیزانی که در این مدت با من همکاری نزدیک و صمیمانه داشتند ؛ استاندار ساعی و تلاشکر استان جناب دکتر محمدی زاده ، معاونین استاندار، مدیران ستادی ، فرمانداران عزیز سالهای تصدی بخصوص فرماندار شریف و ساعی شهرستان جناب اقای غریبی بزرگوار ، امام جمعه معزز شهر حاج اقا محمودی عزیز، همچنین امام جمعه شریف اهل سنت حاج اقا جمالی مهربان ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر در دوره های پنجم و ششم که همواره کنار اینجانب حضور داشتند و مشاورانی امین و دلسوز بودند ، ریاست محترم ادارات شهرستان و پرسنل شریف انها ، بزرگان و معتمدین شهر که همواره همراهانی امین و مشاورانی دلسوز بودند و در پایان از همکاران عزیز خودم در شهرداری بندر کنگان صمیمانه سپاسگزاری می نمایم . همچنین برای اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار جدید آرزوی توفیقات روز افزون دارم .  در پایان رشته کلام را با یاد روزهای خوب سپری شده در کنار شما مردم شریف شهر با شعری از حضرت مولانا به پایان می برم:

 در غم ما روزها بیگاه شد/ روزها با سوزها همراه شد

 روزها گر رفت گو رو باک نیست/ تو بمان ای آنکه چون تو پاک نیست

 

 رحیم جمالی؛  با تقدیم احترام و اکرام

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :