اخبار استان

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در جمع مردم شهرستان دیلم به درخواست ها ی حقوق و قضایی و مطالبات آنها 40 نفر از مراجعین پاسخ داد .
کد خبر : 349
انتشار : 06 - آبان - 1402

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در جمع مردم شهرستان دیلم به درخواست ها ی حقوق و قضایی و مطالبات آنها 40 نفر از مراجعین پاسخ داد .

 

مهرانگیز به همراه مسئولین قضایی شهرستان دیلم به مشکلات حقوقی ۴۰ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه این جلسه گفت: دیدار چهره به چهره با هدف شنیدن و رسیدگی به خواسته‌ها و دغدغه‌ها، پیشنهاد‌ها و مسائل مشکلات حقوقی شهروندان انجام می شود. 

مهر انگیز بر همین اساس تصریح کرد: یکی از محاسن ملاقات‌های مردمی آن است که با مشاهده یک مشکل و یا آسیب در یک پرونده می توان رسیدگی و روند پرونده های مشابه در حوزه های قضایی را مورد بررسی قرار داد و صدد رفع آن براییم .

رئیس کل دادگستری استان بوشهربا اشاره بر ضرورت تسریع در رسیدگی پرونده ها گفت : در این ملاقات ها برخی از مردم به موضوع اطاله دادرسی اعتراض داشتند که می بایست در این راستا به محض تشکیل پرونده مرجع رسیدگی کننده مشخص و روند پرونده با سرعت و دقت در زمان مناسب قانونی پیش رود تا مردم بارفت و آمد های مکرر به دستگاه قضایی مورد اذیت قرار نگیرند .

وی افزود : به کلیه مسئولان حوزه های قضایی استان تاکید شده که به کلیه درخواست های مردم با صبر و حوصله رسیدگی کنند و از به تاخیر انداختن خواسته های مردم جلوگیری بعمل آید که همین امر قطعا اثرات بسیار مثبتی دارد و رضایتمندی مردم را به دستگاه قضا افزایش می دهد .

وی افزود :در این دیدار برخی از افراد ،درخواست استفاده ازارفاقات قانونی و تخفیف مجازات و عفو داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم صادر شد .

مهر انگیز گفت : تعدادی از این مراجعین نیز به رای صادره از تجدید نظر معترض بودند و تقاضای ماده 477 داشتند که در این خصوص نیز دستورات لازم جهت رسیدگی مجدد در کمیسیون این ماده صادر شد .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد : تعدادی از افراد در این دیدار مطالبات اجتماعی مورد دغدغه شهروندان را در این شهرستان ارایه نموند که این نظریات می تواند راهگشایی برای احقاق حقوق عامه باشد و به دادستان تاکید شد این موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد .

مسئولان قضایی ، درخواست‌ مراجعان در زمینه های مختلف قضایی را شنیدند و دستورات لازم برای رسیدگی به این مشکلات را صادر کردند.

 

 

خبرنگار:ملیکاغفاری

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :