اخبار استان

رتبه بندی یا حقارت فرهنگیان/ گلایه بانوی معلم و شاعر جمی به طرح رتبه بندی معلمان
کد خبر : 193
انتشار : 24 - اسفند - 1401

رتبه بندی یا حقارت فرهنگیان/ گلایه بانوی معلم و شاعر جمی به طرح رتبه بندی معلمان

نرگس جم رتبه؛

🔹دیر زمانی است که زمزمه ی احکام رتبه بندی دست آویز هر زبانی و هر کوچه بازاری شده حتی مادر بزرگ ها هم وقتی نوه ی معلم شان می بینند می‌گویند مادر پول رتبه بندی را گرفتی؟
چقدر برایت اضافه کرده اند ؟

 

 🔹آری آنها با افتخار می‌گویند ما معلمان را رتبه بندی کرده ایم. مردم نمی دانند ک حقوق و امتیازات معلمی را چگونه محاسبه کرده اند؟ آنها نمی‌دانند با چه خون دل خوردنی مستندات را با این اینترنت لاک پشتی بارگذاری کرده اند ؟ آنها نمی‌دانند این رتبه بندی و کاغذبازی های عصر قجری روح و روان خانواده را به بازی و شخصیت معلم را به سخره گرفته اند.

 

🔹دیگر طفل نوپای آموزشی هم بارها و بارها واژه ی سر در کلاف رتبه بندی را از زبان رسانه ها و مردم شنیده و می‌پرسد، اجازه رتبه بندی شدید ؟
از شما میپرسم مسئولین محترم!!
آیا شده از خودتان بپرسید معلمان را اسیر چه بازی هایی که نکرده اید؟
آیا خودتان را جای معلمان گذاشته اید؟
 و چرا اعتبار و ارزش معلم در جایگاهی غیر از شغل انبیا فرض کرده اید؟

آیا به این فکر کرده اید که معلمی با سابقه ی بیست و نه سال حوصله ی لحظه هایش اجازه ی کاغذ بازی های شما را دارد؟ و حال که از سر اجبار مستندات را ارائه داده اند با رتبه ی واقعی خستگی را از دامنش تکانده اید؟ یا او را خسته تر کرده اید؟

 

🔹رتبه بندی ملعبه زبان هر قشری در جامعه شده فارغ از اینکه هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته و شروع به موضع گیری علیه معلم کرده اند.
رتبه بندی یا هزاران ابهام و چالش؟ رتبه بندی یا جار زدن چندرغاز اضافه شدن بر حقوق؟ رتبه بندی یا اجحاف در حق هزاران فرهنگی مظلوم؟

 

🔹من معلمم دغدغه های شیرینم را دوست دارم .به دانش آموزانم  با عمق جان عشق می ورزم که اگر عشق به فرزندان سرزمینم نبود هیچ حوصله و صبری نمی‌توانست این حجم از حقارت ها و ندیدن ها  را تحمل کند.
 و اینک در کوچه بازار کساد حرمت و اعتبار معلمی، گم و
در قانون ناعادلانه ی نااهلان عرصه ی آموزش قربانی شده ایم.
بله ما رتبه بندی شدیم و رسانه ها و حتی آحاد جامعه همه واقف شدند .اما در سکوت رسانه ای تکه های شکسته ی غرور مان را ندیدند، کنایه ها و طعنه ها را به جان خریدیم *اما شکر خدا رتبه بندی شدیم.

 

🔹هر روز که به مدرسه می‌رویم از همکاران رتبه ی خود را میپرسیم ولی فارغ از یک لبخند فارغ از یک رضایت. ما با نان و جو و پیاز خودمان می سازیم اما دوست نداریم شاهد کسر شأن های پیاپی و بی حرمتی های رسانه ای باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :

علی 25 اسفند 1401 - 09:45 0 0
درود بر شما
پاسخ
جمشید زیارت منش 27 اسفند 1401 - 05:05 0 0
از رتبه بندی جز بوق و کرنا چیزی ندیدیم. رتبه معلم در جامعه ما آخرین رتبه است. این رتبه بندی که سالهاست بر سر زبانها افتاده چیزی جز خورد کردن شخصیت معلم نبوده و نیست. آیا این رتبه‌بندی ها هرچند از نظر مادی بسیار مسخره است. رتبه معنوی معلم را هم به قعر جدول آورد.
پاسخ