اخبار استان

روز شمار انتخابات و نگاه جامعه ی مترقی شده برای رفتن و استقبال از رویداد بزرگ سیاسی و داشتن یک انتخابات پاک.
کد خبر : 351
انتشار : 11 - آبان - 1402

روز شمار انتخابات و نگاه جامعه ی مترقی شده برای رفتن و استقبال از رویداد بزرگ سیاسی و داشتن یک انتخابات پاک.

انتخابات پیش رو و آزمونی دیگر برای مردم و تنها 120 روز مانده به انتخابات دوره دوازهم مجلس شورای اسلامی.

معمولا در کشور ما ایران هر دوسال یکبار انتخاباتی برگزار می گردد که  در عرصه های مختلف می تواند برای مردم البته با انتخاب صحیح تاثیرهای مثبت و دستاوردهای فراوانی داشته باشد.

ولی چطور می توان به توانایی و اختیارات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آگاه شد اگر نگاهی  به اصل های قانون اساسی کشور درخصوص نمایندگان مجلس داشته باشیم.

در ادوار گذشته مردم جنوب استان بوشهر با حضور حداکثری خود جهت انتخاب شخصیتی، صالح، آگاه به مشکلات، کارشناس، درد آشنای مردم  و ... به پای صندوق های رای آمده و با انتخاب شخصی از بین نامزدهای انتخاباتی گزینه ی خود را انتخاب و و این شخص به عنوان وکیل مهمترین حوزه ی ثروتمند و استان بوشهری که در ایران به عنوان پایتخت انرژی شناخته می شود و شهروندان شهرستان های جنوب استان بوشهر توانستند شخصی را به پارلمان کشور انتخاب و صاحب کرسی که می بایست چهارسال از حقوق حقه ی مردم دفاع نماید ولی نماینده انتخاب شده به دلیل نداشتن اطلاعات در حوزه نفت و گاز پتروشیمی و ضعف در ارتباط گیری و قدرت چانه زنی در مدت چهار سال خود کمترین بیلان کاری داشته و متاسفانه باید به  موضوع ساده و به عنوان مثال اشاره داشته باشم که در ادوار گذشته هیچ کدام از نماینده ها توانایی و قدرت چانه زنی را با وزیر بهداشت و درمان و وزیر نفت نداشتند و برای تنهاترین بیمارستان نفت شهرستان جم 35سال است که از  دستگاه ضروری چون MRI محروم می باشد و شهرستان های  دیر، کنگان و عسلویه نیز متاسفانه باید بگویم به دلیل ناکارآمدی سهم قطره چکانی از حوزه نفت وگاز پتروشیمی داشتند ؟!

دراین جا لازم می دانم از ریاست محترم دادگستری استان بوشهر آقای دکتر مهرانگیز نسبت به مورد ذکر شده در حوزه سلامت و تامین دستگاه  MRIبرای بیمارستان های جم و عسلویه ورود نماید و شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را موظف نموده  و خرید این دستگاه برای دو بیمارستان شهرهای فوق و دیگر نواقصات پزشکی استان بوشهر  هرچه سریع تر صورت گیرد.

شایسته ی مردم جنوب استان بوشهر این نیست برای انجام کارهای درمانی کیلومترها پیموده و به مرکز استان یا به مرکز استان فارس مراجعه نمایند.

پس نقش مردم در انتخاب شخصی به عنوان وکیل چند صد هزار نفر در مهمترین حوزه ی ثروتمند کشور واقعا می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

انتخابات پیش رو در اسفند ماه سال جاری  دیگر جای آزمون و خطا نیست.

دیگر نباید منتظر بود کدام نامزد انتخاباتی سفره ی رنگین تری در محافل برای جلب رای می اندازد؟!

دیگر نباید به زبان  نامزدی نگاه کرد که به جد خود و .... مردم را قسم داده که  بتواند جلب رای نماید.؟!

دیگر نباید به شعار های گوناگون و فرافکنی نامزد انتخاباتی نگاه ویژه ای داشت برای جلب رای.

خوشبختانه مردم بخصوص نسل جوان با آگاهی کامل و شعور بالای سیاسی می بایست برای انتخابات مجلس دوازدهم فقط به

اصلح بودن، توانایی، داشتن دانش در حوزه نفت و گاز پتروشیمی، آگاه به مسائل و مشکلات حوزه و درد آشنای مردم، برآمده از توده ی مردم، گرما کشیده و خوردن آب حوزه جنوب استان بوشهر و ...

شخصی را انتخاب نمایند که با داشتن چنین پتانسیل هایی که بتواند در مجلس صدای مردمی باشد که از نبود تجهیرات پزشکی و پزشکان متخصص در حوزه انتخاباتی  شاهد مرگ عزیزان خود هستند.

صدای مردم مظلومی باشد که بیش از25سال زندگی در زیر فلر های گازهای سمی شاهد مرگ تدریجی عزیزان خود باشند.

و مشکلات دیگر که زبان و قلم اینجانب قاصر و شرمنده است.

پس بیاییم برای یکبار هم شده برای توسعه و پیشرفت جنوب استان بوشهر وهمه شهر های استان که این ثروت متعلق به آنهاست و این انتخاب درست  ما می تواند برای نسل آینده ای که قضاوت کننده ما هستند و نباید شرمنده نسل آینده باشیم.

وقت آن رسیده که با انتخاب صحیح و به دور از دیدن سفره های رنگین انتخاباتی، به دور  از قسم ها و ... به دور از دیدن کارناوال های ماشین های میلیاردی و پخش شرینی و ...

و در آخر نباید، اندیشه، تفکر، نام و امضاء خود را به ایران چک های بی ارزشی بفروشیم که بعد از انتخابات خود را وام دار

 شخصی نماییم که تنها هدفش راهیابی و گرفتن کرسی پارلمان است نه خدمت به مردم.

  تحلیلی از احمد نوروزی  فعال اجتماعی و خبرنگار  جنوب استان بوشهر.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :