اخبار استان

۱۰۰ درصد اراضی زراعی و مسکونی روستای سراج آباد  شهرستان دشتستان سنددار شد .
کد خبر : 347
انتشار : 04 - آبان - 1402

۱۰۰ درصد اراضی زراعی و مسکونی روستای سراج آباد شهرستان دشتستان سنددار شد .

 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین اهدا اسناد مالکیت زمین‌های زراعی و مسکونی روستای سراج آباد شهرستان دشتستان گفت: با تلاش جهادی کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان واگذاری اسناد مالکیت ۲۰۵ قطعه زمین زراعی و مسکونی به اهالی شریف روستای سراج آباد اهدا شد.

مهدی مهرانگیز عنوان کرد : تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای 100 درصدی حدنگار در ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه و مشخص شدن وضعیت هرمتر از اراضی کشور با اجرای قانون مرتبط آن که همان قانون جامع حدنگار است را نوعی حکم حکومتی است که شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان با جدیت حدنگاری اراضی دولت و اشخاص را پیگیری می کند .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه مستند کردن اراضی نقش مهمی در رونق زندگی روستاییان و پیشگیری از اختلافات بر سر اراضی دارد، بیان داشت: موقعی که زمین مسکونی یا زراعی یک روستایی فاقد سند مالکیت است، صاحبان اراضی نمی‌توانند از مزایایی که دارد بهره برند و این بی‌نظمی‌ها هر آن‌ منجر به طرح دعوی در مراجع قضایی ،اختلافات خانوادگی می شود که برای جلوگیری از این اتفاق باید به ساماندهی اراضی روستایی و صد‌ور اسناد مالکیت کمک کرد.

وی با اشاره به صدور بیش از 79 هزار سند روستایی مسکونی تاکنون افزود : با تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر در 406 روستای این استان تاکنون 79205 سند مالکیت مسکونی روستایی صادر و به مردم شریف استان تحویل داده شده است .

رئیس شورای قضایی استان بوشهر تاکید کرد: دادگستری استان با تمام امکانات و ظرفیت قانونی آمادگی دارد که در کنار ادارات ثبت اسناد و املاک ،بنیاد مسکن و منابع طبیعی با یک کار جهادی در مدت مشخصی ساماندهی اراضی روستایی را به اتمام برسد تا به زودی شاهد برگزاری جشن اتمام مستند کردن اراضی روستایی را برگزار کنیم و توانسته باشیم به روستاییان شریف و نجیب استان خدمتی کرده باشیم.

مهرانگیز با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال و مصوبات آن ، تصریح کرد: استان بوشهر در اجرای کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد 99.25 درصد این اراضی بسیار خوب عمل کرده و امیدواریم در حدنگاری اراضی کشاورزی نیز هرچه زودتر به وضعیت مطلوب برسد .

رئیس کل دادگستری بوشهر با اشاره به تسهیل شرایط صدور اسناد مسکن‌های روستایی، بیان کرد: برای مسکن‌های روستایی پرونده‌ای در هیئت‌های ساماندهی تشکیل می‌شود و متقاضیان به سهولت می‌توانند سند خود را دریافت کنند و با تهمیدات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای صدور تعویض اسناد دفترچه ای به حدنگاری و نقشه اراضی مسکونی هیچ هزینه‌ای از روستائیان دریافت نمی گردد.

مهرانگیز با اشاره به اتمام حدنگاری در برخی از روستاهای استان مانند قراولخانه و پلنگی دشتستان ،سرچشمه جم و... ، ابراز امیدواری کرد که روستائیان هرچه زودتر در این راستا اقدام و از مزایای سند که قطعاً یکی از محورهای توسعه روستاهاست بهره مند شوند.

در این مراسم محمدرضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک ، علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن ، احمد بنافی فرماندار دشتستان و جمعی از مقامات استان و شهرستان حضور داشتند

 

 

سردبیر:زینب معین زاده 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :