اخبار استان

استقبال و بدرقه شهید گمنام بر شانه های کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر
کد خبر : 55
انتشار : 14 - دی - 1400

استقبال و بدرقه شهید گمنام بر شانه های کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

صبح امروز پس از اجرای مراسم پرفیض زیارت عاشورا طی آیینی با حضور مدیرکل، معاونین مدیرکل، مدیران و تمامی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مراسم باشکوه گل افشانی، مرثیه خوانی، استقبال و بدرقه  پیکر مطهر و گلگون کفن شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین بیان کرد: این روز بزرگ را خدمت شما همکاران خوبم و هنرمندان گرامی تسلیت عرض می‌نماییم.

عبدالرحیم افروغ اظهار داشت: امروز مفتخریم که میزبان شهید گمنام هستیم، شهید صادق گنجی که شهید فرهنگی این مجموعه شهدای هنرمند شهید کشتکار، علیزاده، زارعی و دیگر شهدای هنرمند استان که تقریبا ۵۰ شهید هنرمند در استان داریم.

افروغ عنوان داشت: هزاران شهید شاعر، ادیب و نویسنده ای که با واژه های پر معنا ی خودشان برای ما یادگاری ها بجا گذاشتند که بایستی سال های سال در مکتب این عزیزان باشیم.

افروغ اظهار داشت: یک نکته در سالروز شهادت سردار با رسالت خودشان و با حضور این شهید گمنام بگوییم شهدا نزد خداوند زنده هستند و به باور ما در این محفل و برفراز این مجلس حضور دارند و طلب استمداد کنیم از مقام شهید که دست این جمع حاضر را بگیرد.

افروغ بیان داشت: نسبت ما با حاج قاسم سلیمانی گرفتن انتقام سخت است، انتقام سخت تعاریف مختلفی دارد.

وی گفت: اما از این جایگاه و تریبون انتقام سخت یعنی حاکمیت آرمان های بلند این شهید و حاج قاسم و راه شهدا یعنی تحقق عدالت، آزادی یعنی تحقق استقلال ملت ها و کار ما امروز جهانی سازی این واژه‌ها است.

افروغ تاکید کرد:  مقابل اندیشه توحیدی و ما در مسیر شهدا و به عنوان شاگردان مکتب حاج قاسم سلیمانی افق ذهنمان تحقق آن منظومه فکری در عالم است

افروغ اظهار داشت: جهانی منتظر ما می باشد هر کاری که به نحو صحیح و شایسته انجام دادیم در برون‌داد مرزهای ما نه تنها ممالک اسلامی بلکه در سرحدات ممالک مستضعفین عالم امروز خودش را نشان می دهد امروز جبهه انقلاب اسلامی در شاخ آفریقا، آمریکای جنوبی و در همه عالم صف آرایی کرده است.

لازم به ذکر است که در آیین مراسم دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی و شهدای گمنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مراسم استقبال از شهید با سنج و دمام، مراسم استقبال و عطرافشانی و گلریزان هنگام ورود شهید، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، اجرای سرود ملی، پخش کیپ شهدای گمنام، اجرای مداحی و نوحه سرایی همزمان با دومین سالگرد شهید سلیمانی و در آستانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط مداح اهل بیت کربلایی حمزه قائدی حقیقی، اجرای قطعه حماسی توسط ساسان نوذری، اجرای شعر حماسی توسط خانم تعجب، اجرای نمایش حماسی سرباز حرم، پخش کلیپ سردار سلیمانی، خاطره گویی از جبهه و جنگ توسط رزمنده و جانباز ۸ سال دفاع مقدس محمد کره‌بندی و سخنرانی مدیرکل و بازگویی خاطراتی شخصی خود با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :