اخبار استان

جم یکی از با قدمت ترین شهرستان های استان بوشهر از نظر تاریخ شناسان است
کد خبر : 190
انتشار : 14 - اسفند - 1401

جم یکی از با قدمت ترین شهرستان های استان بوشهر از نظر تاریخ شناسان است

به گزارش نشریه نگین جم ونقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ سید محمد احمدپور در همایش محیط زیست شهرستان جم که به مناسبت سیزدهمین نکو داشت روز جم با حضور دانش آموزان برگزار شد گفت:
جم یکی از با قدمت ترین شهرستان های استان بوشهر از نظر تاریخ شناسان است، آثار تاریخی و قنات های که مربوط به دوره های قبل از زندیه است گواه بر این موضوع هستند.

فرماندار جم با تاکید بر اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست گفت:  امروز باید دید با پیشرفت و توسع شهری وضعیت محیط زیست جم به شکل است، دولت آیت الله رئیسی  در حال اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور است که از این تعداد هر عددی برای جم در نظر گرفته شود از شروع آن از روز درخت کاری خواهد بود.

احمدپور افزود: در حوزه آب برای شهرستان در یک سال گذشته اقدامات موثری انجام شده است که در دراز مدت بر احیا سفره های آبی شهرستان اثرات چشمگیری خواهد گذاشت.
اتصال خط کوثر به خط انتقال آب سیراف به جم، فعال کردن ایستگاه های پمپاژ، راه اندازی آب شیرن کن و نهایتا برداشت کمتر آب از سفره های زیر زمینی شهرستان یکی از این اقدامات است.
وی عنوان کرد: آبگیری سد شهید آذرپیک سرچشمه یکی دیگر از قدم های مهم بود که در راستای احیا آب های زیر زمینی شهرستان جم در دولت آیت الله رئیسی برداشته شد.

 

خبرنگار:زینب معین زاده

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری نگین جم در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

پاسخ به :